ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ
Xρήστος Τσούνης: Επικοινωνία και πλειοψηφικό ΠΑΣΟΚ
*Ο Χρήστος Τσούνης είναι μέλος ΕΔΕΚΑΠ του ΠΑΣΟΚ και μέλος ΚΠΕ
Πέρασαν οι εκλογές και το ΠΑΣΟΚ σηκώθηκε ΞΑΝΑ.
Έπειτα από 11 χρόνια η Δημοκρατική Παράταξη σημείωσε διψήφια ποσοστά, πολλαπλασίασε τις ψήφους της ενώ η καταγραφή της στην νέα γενιά μάς γεμίζει ξανά αισιοδοξία.
Δεν είμαι ο καθ’ ύλην αρμόδιος για την εκλογοαπολογιστική ανάλυση, επικεντρώνομαι, ωστόσο, αφενός στην άνετη νίκη της δεξιάς ως αποτέλεσμα κυρίως του φόβου για την δυνητική οπισθοδρόμηση της οικονομίας και της κοινωνίας σε περίπτωση επικράτησης του ΣΥΡΙΖΑ και αφετέρου στην μετατόπιση του πολιτικού φάσματος σε υπερσυντηρητικά μορφώματα εξ ου και η παρουσία μιας πλειάδας δεξιών κομματιδίων στο Κοινοβούλιο που αυτόκλητα θεωρούν εαυτούς «προστάτες των παραδοσιακών αξιών» της Ελληνικής κοινωνίας.
Σε κάθε βέβαια περίπτωση, μια βασική διαπίστωση του παρελθόντος και σημερινή αντικειμενική πραγματικότητα είναι ότι εδώ και χρόνια στις εκλογές – σε όλα τα επίπεδα – παίζει καθοριστικό ρόλο η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ και η ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ της Ελληνικής Κοινωνίας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η προβολή των θέσεων των κομμάτων στα ΜΜΕ δεν ήταν ποτέ πιο αναγκαία σε συνδυασμό πάντα με την χαρτογράφηση των πολιτικών διαθέσεων των Ελλήνων καθώς και την πλήρη γνώση των προβλημάτων και αγωνιών μιας μέσης Ελληνικής οικογένειας.
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη και παρατήρηση για να αντιληφθεί κάποιος ότι η επικοινωνιακή παρέμβαση της Δημοκρατικής Παράταξης είναι περιορισμένη και ότι η προσαρμογή της σε σύγχρονα μέσα επικοινωνίας δεν κινείται ακόμη στα επιθυμητά επίπεδα. Βεβαίως, σε αυτό υπάρχει μια λογική εξήγηση που αφορά στο παρελθόν της Παράταξης. Το ΠΑΣΟΚ διαχρονικά, αλλά και τώρα η νέα ηγεσία του Νίκου Ανδρουλάκη, επικεντρώνεται στον πυρήνα της πολιτικής ουσίας και όχι στο φαίνεσθαι και σε κινήσεις εντυπωσιασμού. Αρκεί απλώς να θυμίσουμε ότι ήταν το ΠΑΣΟΚ και ο Πρόεδρός του που ανέδειξε θεσμικά και με τόλμη τον κίνδυνο του δημογραφικού, το αδιέξοδο του στεγαστικού ζητήματος, την δημοκρατική εκτροπή των υποκλοπών, την φορολογία στους μερισματούχους πλουσίους, την αξία της Πολιτικής Προστασίας στις μέρες μας, την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση είτε αγνοούσε τα προβλήματα είτε έκανε επικοινωνιακή διαχείριση.
Και ποιός θυμάται αν ανέδειξε τα παραπάνω το ΠΑΣΟΚ και πρότεινε πολιτικές για την επίλυσή τους;
Η απάντηση είναι ένα μέρος της Ελληνικής κοινής γνώμης αλλά όχι το σύνολό της. Όταν, όμως, σε διακρίνει η πρωτοπορία των ιδεών και ο διαρκής αγώνας για την εξεύρεση λύσεων στην καθημερινότητα του Πολίτη είναι πλέον ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ αν θες να ξαναγίνεις πλειοψηφία στο πολιτικό γίγνεσθαι να θωρακίσεις την προοδευτική σου παρουσία με το ΒΕΛΤΙΣΤΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Φυσικά δεν είμαστε ούτε αφελείς ούτε καλόπιστοι. Το καλοταϊσμένο με δημόσιο χρήμα, μιντιακό κατεστημένο της Χώρας μας δεδομένα δεν «συμπαθεί» το ΠΑΣΟΚ. Και δεν το συμπαθεί γιατί το ΠΑΣΟΚ χωρίς φανφάρες και γραφικότητες προτείνει λύσεις και δεν παράγει τοξικότητα στο βίο του. Το μιντιακό κατεστημένο της χώρας μας θέλει για «αντί-δεξιό» κόμμα το τσίρκο και τις παλινωδίες ενός τοξικού ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο θα παίζει τον ρόλο του «σκιάχτρου» για τη μέση Ελληνίδα και Έλληνα ψηφοφόρο ο οποίος θα προτιμά εσαεί την δεξιά και έτσι εγχώρια ολιγαρχία και μίντια θα κάνουν την δουλειά τους μια χαρά με τους κυβερνώντες συμμάχους τους.
Αφού λοιπόν γνωρίζουμε πώς έχουν τα πράγματα γιατί δεν προσαρμοζόμαστε ώστε να βρούμε διέξοδο στην επικοινωνιακή έκφραση της Δημοκρατικής Παράταξης;
Εφόσον γίνει αυτή η παραδοχή για την αδυναμία μας ως κίνημα τότε είμαστε σε καλό δρόμο. Δεδομένα, μέσα από κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μέσα από ίδια μέσα επικοινωνίας που παρέχει το διαδίκτυο, μέσα από δράσεις εξωστρέφειας και καθαρού πολιτικού ακτιβισμού ΠΡΕΠΕΙ ΠΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΑ!!
Γιατί λύσεις και ιδέες το ΠΑΣΟΚ είχε και έχει απλά πρέπει ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΙΣ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ!! Πάντα για το καλό της Πατρίδας και του Εργαζόμενου!!