ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΣΟΚ: “Ξεπέρασαν τα 100 τα άρθρα του νόμου Κεραμέως που τροποποίησε ο κ. Πιερρακάκης: Αυτή είναι η εκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ.!”
Ανακοίνωση Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
Δεύτερη φορά ο ίδιος υπουργός παιδείας φέρνει προς τροποποίηση άρθρα του νόμου Κεραμέως του 2022, και συνολικά έχουν τροποποιηθεί πάνω από 100!
Προφανώς, αυτή η απαράδεκτη κατάσταση οφείλεται στην έλλειψη α) εθνικής στρατηγικής για την εκπαίδευση και β) διαλόγου με τους εκπαιδευτικούς, αφού δεν υπάρχει Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. Με ευθύνη της κυβέρνησης απαξιώνονται μ’ αυτό τον τρόπο οι θεσμοί και οι δημοκρατικές διαδικασίες, αφού το κοινοβούλιο επανέρχεται στα ίδια πράγματα.
Στο μεταξύ όμως τα προηγούμενα νομοθετήματα έχουν προκαλέσει πολλαπλά προβλήματα και δυσλειτουργίες, με σοβαρές επιπτώσεις. Και ενώ, δεν κάνουν καμιά αυτοκριτική συνεχίζουν να προκαλούν πρόσθετα προβλήματα! Στο νέο πολυνομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη κλπ», ο υπουργός και πάλι δεν λαμβάνει υπόψη του τις αιτιολογημένες αντιρρήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για παράδειγμα, η αλαζονεία του υπουργού δεν του επιτρέπει να δει τις δυσλειτουργίες του νέου συστήματος διοίκησης των ΑΕΙ που έφερε ο νόμος Κεραμέως.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. νομοθετεί χρησιμοποιώντας παραπλανητικούς τίτλους στα ΜΜΕ με σκοπό την απλή προπαγάνδα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του πολυδιαφημισμένου Ψηφιακού Φροντιστηρίου: στην πραγματικότητα, στην πρόσκληση υπάρχουν μόνο τέσσερις θέσεις μαθηματικών και τέσσερις θέσεις φυσικών για την υποστήριξη των μαθητών της Γ λυκείου όλης της χώρας!
Αλλά και στο ζήτημα του Ψηφιακού μετασχηματισμού κυριαρχεί μια πρακτική απόλυτης γραφειοκρατίας: φορτώνει τους εκπαιδευτικούς με «χαρτιά» και με γραφειοκρατικές λειτουργίες. Αντί να απελευθερώνονται οι εκπαιδευτικοί για να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο βασικό παιδαγωγικό και μορφωτικό έργο τους, υπαλληλοποιούνται με ζητήματα γραμματειακής υποστήριξης.
Με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο ομολογείται και από τους ίδιους η αποτυχία της πολιτικής τους! Προχειρότητα, ασχετοσύνη και αντιεκπαιδευτική πρακτική, στο προσκήνιο. Και το πιο σημαντικό, έχουμε μπαλώματα επί μπαλωμάτων, που υπονομεύουν τη λειτουργία της εκπαίδευσης!