Connect with us

ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ

Αυτό είναι το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης (ΕΙΚΟΝΕΣ) – Παρουσίαση της εταιρικής ταυτότητας

Published

on

Ένα πεζογραφικό καλλιγραφικό «μ», εμπνευσμένο από βυζαντινά χειρόγραφα, που βρίσκεται μέσα σε έναν κύκλο, που συμβολίζει τις σήραγγες του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και τον διακόπτει δυναμικά, είναι η  οπτική ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο παραδίδεται στους πολίτες σε 17 ημέρες και έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητά τους.

Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης αποκαλύφθηκε σήμερα στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα και του διευθύνοντος συμβούλου της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου.

Παρουσίαση της εταιρικής ταυτότητας του Μετρό Θεσσαλονίκης, Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΤΕΑΜ)

Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης, ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.

Παρουσίαση της εταιρικής ταυτότητας του Μετρό Θεσσαλονίκης, Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΤΕΑΜ)

Το γράμμα «μ» έχει αποκτήσει μια καθαρή και γεωμετρική μορφή, αλληλοεπιδρώντας με τον κύκλο που το περιβάλλει, ενώ η σύνθεση του «μ» που οπτικά διακόπτει δυναμικά τον κύκλο, συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Μετρό, αποδίδοντας τη δυναμική της κίνησης και της προόδου. Επίσης, προστέθηκε η λέξη «ΜΕΤΡΟ», που συμβάλλει στην άμεση κατανόηση και αναγνωρισιμότητα της οπτικής ταυτότητας του νέου συστήματος μεταφορών και με στόχο να διασφαλίζεται ότι το λογότυπο είναι κατανοητό και εύκολα αναγνωρίσιμο από τους Έλληνες και από τους ξένους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.

Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η «Commissioner» και επιλέχθηκε λόγω της σύγχρονης και ευανάγνωστης μορφής της και όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, ο λιτός Sans Serif σχεδιασμός με τις καθαρές απλές γραμμές, την κάνει ιδανική για χρήση σε περιβάλλοντα όπου η σαφήνεια και η λειτουργικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας, όπως σταθμοί, σήμανση, και πληροφοριακά συστήματα.

Παρουσίαση της εταιρικής ταυτότητας του Μετρό Θεσσαλονίκης, Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΤΕΑΜ)


Αναφορικά με τη χρωματική παλέτα του λογοτύπου που βρίσκεται σε λευκό φόντο, επιλέχθηκε το μπλε μαύρο, που συμβολίζει τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την αίσθηση εμπιστοσύνης που πρέπει να εκπέμπει κάθε σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Η χρήση ενός μόνο χρώματος μάλιστα ενισχύει τον λιτό και στιβαρό σχεδιασμό του.

Advertisement