Connect with us

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δουδωνής για εκλογικό νόμο αυτοδιοίκησης: “Αυτό δεν είναι τίμιο εκλογικό σύστημα, είναι άσκηση φακιρικής”

Published

on

Θα μπορούσατε να θεσπίσετε μια διάταξη που να λέει: «Θέλουμε, θα έχουμε πάντα πρωθυπουργό Μητσοτάκη, Πρόεδρο της Δημοκρατίας Τασούλα και δήμαρχο Μπακογιάννη. Και, ει δυνατόν, και περιφερειάρχη Αγοραστό»

Στην τοποθέτησή του, ο Παναγιώτης Δουδωνής ασκεί σφοδρή κριτική στην κυβερνητική επιλογή κατάργησης του δεύτερου γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές, κάνοντας λόγο για θεσμική εκτροπή και «εκλογικό σύστημα κομμένο και ραμμένο» στις ανάγκες της εκάστοτε κυβερνητικής πλειοψηφίας. Με νομική και συνταγματική επιχειρηματολογία, υποστηρίζει ότι η ρύθμιση πλήττει τη λαϊκή κυριαρχία και αποδυναμώνει τη δημοκρατική νομιμοποίηση των αιρετών αρχόντων, ειδικά σε επίπεδο δήμων και περιφερειών όπου η αρχή της εγγύτητας προς τον πολίτη θεωρείται κρίσιμη.

Παράλληλα, στηλιτεύει τη λογική της κυβερνητικής επιχειρηματολογίας περί μείωσης του κόστους των εκλογών, χαρακτηρίζοντάς την προσχηματική και επικίνδυνη ως προς τις θεσμικές της προεκτάσεις, ενώ προειδοποιεί για σταδιακή διολίσθηση σε μοντέλο περιορισμένης δημοκρατικής συμμετοχής. Η ομιλία του εντάσσεται σε μια συνολικότερη γραμμή αντιπαράθεσης του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ με την κυβέρνηση, με αιχμή τη θεσμική αρχιτεκτονική του εκλογικού συστήματος και τον τρόπο άσκησης εξουσίας.

Η αντιπαράθεση στη Βουλή, με φόντο την ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε η αντιπολίτευση, καταγράφεται ως μία από τις πιο έντονες της τρέχουσας κοινοβουλευτικής περιόδου, με το κυβερνητικό στρατόπεδο να υπερασπίζεται τη μεταρρύθμιση και την αντιπολίτευση να προειδοποιεί για αλλοίωση της εκλογικής βούλησης.

Advertisement