ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΡΙΖΑ: «Πλήρης και επαναλαμβανόμενη η αποτυχία με τα σχολεία»
Ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για το νέο οριζόντιο κλείσιμο των σχολείων
Η νέα απόφαση για οριζόντιο κλείσιμο των σχολείων αποτελεί την πιο ηχηρή αποτυχία της κυβέρνησης στο χώρο της εκπαίδευσης, με το υπουργείο Παιδείας να έχει επιδείξει πρωτοφανή διοικητική ανικανότητα και πολιτική απροθυμία να εξασφαλίσει την υγειονομική ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η κυβέρνηση αντί για υγειονομική επιτήρηση προωθεί την αστυνομική επιτήρηση: πρόστιμα, αναίτιες συλλήψεις και ξυλοδαρμούς των νέων στις πλατείες. Είναι πλέον σαφές πως έχει πράξει ελάχιστα για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων, ενώ χιλιάδες μαθητές είναι αποκλεισμένοι από τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης λόγω έλλειψης εξοπλισμού.
Ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας, τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν και κλείνουν όπως άνοιξαν δίχως ουσιαστικά μέτρα, επαναλαμβάνοντας το ίδιο αποτυχημένο πείραμα σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και των οικογενειών. Ενδεικτικά:
Μέτρο | Υλοποίηση | Σχόλιο |
Αραίωση μαθητών στις τάξεις | X | Αντίθετα νομοθετήθηκε η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη σε νηπιαγωγεία και δημοτικά |
Νέες αίθουσες και αξιοποίηση επιπρόσθετων χώρων | X | Απαγορεύτηκε η χρήση διαθέσιμων άδειων αιθουσών και δεν υπήρξε καμία μέριμνα για εξεύρεση νέων χώρων (πνευματικά κέντρα, πανεπιστήμια, δημοτικοί χώροι) |
Μάσκες | X | Αφού μοιράστηκαν οι μάσκες «αλεξίπτωτα», διανεμήθηκαν σε κάθε μαθητή έπειτα από 10 μήνες από το ξέσπασμα της πανδημίας (δαπάνη: 6.000.000 ευρώ)
Όλο αυτό το διάστημα, οι μάσκες καλύφθηκαν με έξοδα των οικογενειών και των εκπαιδευτικών |
Αντισηπτικά | X | Μοιράστηκε περιορισμένος αριθμός – κυρίως αγοράστηκαν πρωτοβουλιακά από τις οικογένειες |
Τεστ | X | Τα τεστ μαθητών και εκπαιδευτικών έγιναν μόνο στα κυβερνητικά διαγγέλματα |
Εμβολιασμοί | X | Καμία προτεραιοποίηση για εκπαιδευτικούς και μαθητές, ακόμα και για τα Ειδικά Σχολεία που παραμένουν ανοιχτά |
Ιχνηλάτηση & οδηγίες | X | Κανένας αξιόπιστος μηχανισμός ιχνηλάτησης και αντιφατικές οδηγίες για όμοιες περιπτώσεις κρουσμάτων |
Προσωπικό καθαριότητας | X | Αναιμική αύξηση των προσλήψεων – κυρίως αυξήθηκαν οι ώρες εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού με την καθαριότητα των σχολείων να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα δεδομένων των συνθηκών |
Ηλεκτρονικός εξοπλισμός για τηλεκπαίδευση | X | Μικρός αριθμός tablets και υπολογιστών δόθηκαν μέσω ιδιωτικών δωρεών – το voucher των 200 ευρώ για τα παιδιά των χαμηλών οικογενειακών εισοδημάτων ακόμα προγραμματίζεται, ενώ η διανομή αναμένεται μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς |
Παγουρίνο | v Χ | Τα περίφημα παγουρίνο – ιδιωτική δωρεά μοιράστηκαν σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 6 μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας |
Ανοιχτά παράθυρα | v | Το μέτρο εφαρμόστηκε ακόμα και σε περιοχές που η θερμοκρασία έπεσε στους 0o C |
Ωστόσο, την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε νομοθετικό «ντελίριο» και αξιοποιεί την πανδημία ως ευκαιρία για τη μεγαλύτερη αντιδραστική και αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση των τελευταίων ετών. Θέσπισε νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θεσμοθέτησε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, επανάφερε την Τράπεζα Θεμάτων, ψήφισε διευκολύνσεις στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων, αναμόρφωσε προς το χειρότερο την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση και νομιμοποίησε την ανήλικη απλήρωτη εργασία.
Παράλληλα, αγνοώντας τις έκτακτες υγειονομικές και παιδαγωγικές συνθήκες, επέλεξε να συγκρουστεί με τους εκπαιδευτικούς. Ξεκίνησε σοβαρές διαμάχες για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (και έχασε συντριπτικά), ναρκοθέτησε κάθε επικοινωνία και συνεννόηση με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ενώ σήμερα, προσπαθεί να επιβάλλει-ανεπιτυχώς- την τιμωρητική αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς, το υπουργείο Παιδείας έχει μετατραπεί σε υπουργείο ιδιωτικής παιδείας, επικοινωνιακής διαχείρισης, απευθείας αναθέσεων χιλιάδων ευρώ σε ιδιώτες, παραβίασης προσωπικών δεδομένων. Επίσης έχει μετατραπεί σε υπουργείο «ατμομηχανή» της νεοφιλελεύθερης κυβερνητικής ατζέντας που εχθρεύεται το δημόσιο σχολείο και τη δημόσια εκπαίδευση, ενώ επιδεικνύει «ένοχη» αδράνεια για την απρόσκοπτη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος εν μέσω πανδημίας.