ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Παρέμβαση των Βουλευτών της Αττικής για την Γραμμή 4 – Ερώτηση στην Βουλή
Ερώτηση για το τι γίνεται στα εργοτάξια της υπό κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό Αθηνών κι αν εξακολουθεί να ισχύει η πρωθυπουργική δέσμευση για πλήρη λειτουργία της γραμμής μέχρι το τέλος της δεκαετίας υπέβαλαν προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών οι βουλευτές Αττικής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Παύλος Γερουλάνος – Α’ Αθηνών, Μιλένα Αποστολάκη – Β1’ Βορείου Τομέα Αθηνών, Νάντια Γιαννακοπούλου – Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών, Παύλος Χρηστίδης – Β3’ Νοτίου Τομέα Αθηνών και Μανώλης Χριστοδουλάκης – Α’ Ανατολικής Αττικής καθώς και ο υπεύθυνος του κοινοβουλευτικού τομέα υποδομών και μεταφορών του Κινήματος, Απόστολος Πάνας.
Στην ερώτησή τους οι Βουλευτές υπενθυμίζουν την κατηγορηματική δήλωση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στις 18 Απριλίου 2023, ο οποίος κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο της Κατεχάκη είπε: «Η γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο θα εκτελεστεί στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Γραμμή 4 θα είναι έτοιμη».
Σύμφωνα όμως με πρόσφατα δημοσιεύματα που παραθέτουν στη συνέχεια της ερώτησής τους οι υπογράφοντες βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, «σε καζάνι που βράζει έχει εξελιχθεί η κατάσταση στα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό να ζητούν από την ΑΒΑΞ να γίνουν αλλαγές στα ωράρια εργασίας και τις αμοιβές τους». Σε άλλο της ιστοσελίδας mononews.gr διαβάζουμε πως «στα γραφεία του Ομίλου ΑΒΑΞ βρέθηκαν χθες περίπου 150 εργαζόμενοι της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας δείχνοντας συνέπεια στο ραντεβού με τους ανθρώπους της εταιρείας, παρά το γεγονός ότι οι τελευταίοι ακύρωσαν τη προγραμματισμένη συνάντηση καθώς οι εργαζόμενοι δε δέχτηκαν τις έωλες υποσχέσεις τους και συνεχίζουν να ζητούν να υπάρξουν δεσμεύσεις». Ενώ τέλος σε τρίτο δημοσίευμα υπογραμμίζεται πως «η ΑΒΑΞ γράφει ήδη σημαντικές καθυστερήσεις καθώς και οι δύο μετροπόντικες (σ.σ. Αθηνά στο εργοτάξιο Κατεχάκη και Νίκη στο εργοτάξιο Βεΐκου) ξεκίνησαν αρκετά αργότερα από το αναμενόμενο με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει το πριμ έγκαιρης υλοποίησης. Αυτό ανήλθε στα 57,7 εκατ. ευρώ και δόθηκε στον Όμιλο προκειμένου να μη ζητήσει εξάμηνη παράταση στο έργο, βάσει του νόμου που πέρασε από τον Ιούνιο του 2022».
Επειδή η Γραμμή 4, που θα πρέπει συμβατικά να παραδοθεί εντός του 2029, αποτελεί μείζον έργο – ανάσα για όλο το Λεκανοπέδιο της Αττικής, οι υπογράφοντες βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής ρωτούν την Κυβέρνηση:
«1. Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι η Γραμμή 4 του Μετρό θα είναι έτοιμη μέχρι το τέλος της δεκαετίας;
- Αληθεύει η πληροφορία ότι έχουν σταματήσει οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια της Γραμμής 4;
- Εγγυάται η Κυβέρνηση ότι το έργο θα υλοποιηθεί στην ώρα του με πλήρη σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων;
- Γνωρίζει το Υπουργείο πού δαπανήθηκαν τα 57,7 εκατ. ευρώ που εκταμιεύτηκαν ως πριμ έγκαιρης υλοποίησης;»